onsdag 31 oktober 2007

Ett till elektriskt ting

Eller egentligen två ting, av samma sort men olika märken. Nämligen två av mina akvariepumpar. (Jag har fem stycken... börjar se ut som en samling... hm...) När jag förra gången rensade filtret på de två stora pumparna och sedan satte tillbaka i akvariet ville bara den ena (Eheim) fungera. Men sen efter nån dag lossande den till hälften, den satt bara fast med de nedre sugpropparna. En eller två dagar senare började den andra pumpen (Fluval2) spruta ut luft så att det vara virvlade i den närväxande långbladiga växten. Häromdagen planterade jag lite nya växter och satte fast Eheim-pumpen igen, jag fick prata allvar med den och trycka till den lite. Eftersom de är elektriska ting så droga jag ur kontakterna. När jag var klar med allt blött pluggade jag i kontakterna igen. Gissa vad som hände! Jo, Eheim-pumpen sitter fast på akvarieglaset, bra, men Fluval-pumpen pumpar inte, obra! Vill Fluval2 inte pumpa när Eheim pumpar, blir den blyg, får den mindervärdskomplex, är den ovän med Eheim eller har de bestämt tillsammans att de ska bara pumpa när den andra inte orkar?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pumpa gör man på gym - på gym är det mycket rivalitet - rivalitet gör folk sura - i akvarier är allt surt. Det är förklaringen till att pumparna inte vill fungera.

Anonym sa...

Fin bild!