söndag 3 februari 2008

Äntligen vinst!

Luleå vann med 2-1 mot Timrå igår!!! Första målet kom nio (9!) sekunder in i matchen. Än kanske det finns en chans till slutspel, eller i alla fall inte Allsvenskan nästa år. De vann trots domarnas orättvisa bedömningar. Timrå kom undan med ganska mycket medan Luleå fick utvisningar för minsta lilla. Visst vissa utvisningar var rättvisa också. Men när en Luleå-spelare bokstavligen FLYGER flera meter, och gör en volt i luften, på grund av att en Timrå-spelare sätter krokända på honom, eller när en Timrå-spelare, eller var det två, mosar en Luleå-spelare och sedan lägger sig på honom, och ligger kvar ett bra tag, och ändå inte får utvisning, men när en Luleå-spelare ifrågasätter domaren om en bedömning och får matchstraff, då börjar man fundera! Det finns de som säger, och det är inte bara folk här uppe, att domarna är orättvisa för att de inte vill åka så långt som till Luleå och Skellefteå. Ibland funderar man på om det är sant. Jaja, de vann i alla fall...

Jag har varit på hockey nu ett antal gånger, ganska många, alla gånger slås jag av hur liten pucken egentligen är, den tenderar att försvinna ibland. Jag skulle önska att det var lika stor som i hockey-spelen, alltså i förhållande till den verkliga rinken och spelarna. Och igår tror jag att pucken var om möjligt ännu mindre, på grund av våra platser. Under de matcher vi har varit på har vi suttit på en massa olika ställen. Igår satt vi tre rader ovanför Luleås avbytarbås. Det var bra platser fram till nersläppet. Vi fick se björn-gapet frammifrån för en gångs skull, det var ganska skrämmande. Inte nog med att den sprutar eld ur nosen den har RÖDA BLINKANDE ögon!!! Men det var kul att se spelarna komma ut ur gapet framifrån... Men som sagt var, det var inte de bästa platserna, sen. Vi såg mest bortre halvan av planen, bortre långsidan alltså. Eftersom de flesta spelarna och tränarna, både Luleås och Timrås, stod upp stora delar av matchen. Men det var inte det som störde vår koncentration mest, nä det var spelarna. Jag satt där och tittade på matchen, alltså ute på planen, och så började de byta spelare och då söktes min blick till avbytarbåset istället. Så skärpte jag mig och fortsatte titta på matchen och så for min blick ner i avbytarbåset... En komentar, under uppvärmingen, från min ständiga medföljande vän , sa allt. "Han var ju schnygg!"
Cory Larose
Hon fällde den även i slutet av matchen när den nya målvakten, som blev matchens lirare, tog av sig masken.
Jere Myllyniemi

När jag åkte hem igår kväll/natt fick jag åka för skolungdomspris. Jag tror att jag betalde 10 kronor istället för 40 kronor. Frågan är, ska jag försöka börja se ut som mina (snart) 32 år eller ska jag fortsätta med min "ungdomliga" stil? Åka billigare på bussen eller slippa visa leg i tid och otid? Det är frågan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Igår ville busschauffören ladda mig kort med ungdomsbiljetter. Jag sa att jag är vuxen varav han frågade om jag var äldre än 26. Inte så stor skillnat för visso. Frågan är om jag är dum eller bara ärlig när jag säger att jag vill betala mer. Det kan ju dess utom komma en kontrollant.