måndag 13 oktober 2008

The machine that goes "PLING!"

Köpte en ny vattenkokare i lördags. Packade upp den på söndag morgon. Tänkte att det kan vara kul att läsa instruktionerna innan man börjar koka sitt vatten i den. Hittade efter lite letande den svenska bruksanvisningen. Först var det INTRODUKTION, som gratulerade mig till min nya vattenkokare! (med utropstecken) Om jag skulle fortsätta läsa skulle jag få all information jag behövde för att "på bästa sätt njuta av *min* vattenkanna länge". Sen kom den allmänna beskrivningen där jag fick veta vad alla delar på min nya vattenkokare hette.

Sen kom rubriken VIKTIGT. Under det stod det: "Läs bruksanvisningen och titta på bilderna innan du använder fritösen." Jag läste resten av bruksanvisningen och tittade på bilderna, många gånger, men jag har fortfarande inte en aning om hur jag ska använda fritösen! Men vattenkokaren kan jag nu använda. Och den säger PLING! när den är klar! Riktigt duktig är den!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog värre för den som köpte fritösen och fick bruksamvisningen till vattenkokaren.

Anonym sa...

Men grejen är att det är ju en bruksanvisning till en vattenkokare! Allt annat tyder på det, förutom att man ska "Läs bruksanvisningen och titta på bilderna innan du använder fritösen."

Anonym sa...

Gör som du blivit tillsagd. Läs bruksanvisningen till vattenkokaren först och sen går du hem till din far och använder min fritös. (Det börjar vara tjorvigt med grejer som är på långlån. Som smörgåsjärnet han lånade för flera år sedan och som är ett helt nytt järn nu när jag fått tillbaka det.)

Anonym sa...

Saker blir helt andra hos Fluff. Jag fick en mixer i julklapp som blev ett våffeljärn! Och det är inte bara där saker blir helt andra saker. Jag vet en som fick en cardigan i julklapp som blev en taklampa!

Anonym sa...

Jag kommer ihåg att vi fick varsin skinnväst i julklapp ett år som sedan förvandlades till musik. Läs bruksanvisningen noga ifall vattenkokaren förvandlas till en fritös eller visar sig ha varit rm hela tiden.

Anonym sa...

en förvandlades till rm. Det är magi i luften

Anonym sa...

rm?

/Fluff

Anonym sa...

Det är en fantastisk fritös...

Hanna sa...

Fluff: Min fritös är inte så fantastisk, den kokar bara vatten...

Anonym sa...

Det är godare att dricka vatten än olja.