söndag 2 augusti 2009

Kanske tillägg till listan...

Helgens bästa kommentarer på grund av mitt hår:

Ung kille, kanske i 18-årsåldern:
- Har du nått bra röka att sälja?

En annan ung kille, kanske i 20-årsåldern:
- Ni får ursäkta om jag låter fördomsfull men är du vegan?
Jag svarade att jag inte var det.
- Jaha, jag bara tänkte, inte för att låta fördomsfull men, har man sånt där hår brukar man antingen vara flummdrogare, dum i huvudet eller vegan. Och jag tänkte att du inte var flummdrogare eller dum i huvudet så...

En kille i kanske min ålder, kanske nått år yngre:
- Du kan inte vara från Luleå!
- Men det är jag.
- Man kan inte vara från Luleå och se ut sådär!
Han menade att man kan inte gå mot strömmen och se ut som man själv ville och vara sig själv. Han var från Stockholmen och var snaggad (sen 16 års ålder), men inte rasist, bara sig själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Intresant hår du har. Fast en del såna där kommentarer fick dina föräldrar redan på 1970-talet om sina frisyrer. Och förfrågningar om de hade något att sälja.
/Fluff

Linn sa...

HAHAHA! Underbart!