onsdag 27 januari 2010

beep, swoooosch och burr, hutter, frys

Alla som har försökt gå utanför dörren idag i denna norra metropol vet att det ska man i möjligaste mån undvika! Om man inte VILL förvandlas till en bortblåst snögubbe... Jag vet inte, det kanske finns de som går igång på det...

Så, tror ni inte att brandlarmet gick på jobbet idag! BEEP! BEEP! BEEP! Ingen rökutveckling i hallen så på med jacka, mössa, vantar och skor och ut! Fick med mig täckbyxorna. Möter ute en fröken med en gråtande pojke släpande efter sig. "Jag vill inte in igen!"
Han hade bara en t-shirt!
Står vid uppsamlingsplatsen med ett gäng ungar och tänker precis ta av mig ena skon för att ta på mig täckbyxorna så kommer en liten gråtande flicka: "Jag fryser!!!"
Hon hade bara tights, jag hade i alla fall på mig byxor, kanske inte så varma men dock byxor, inte tights. Hon såg ganska rolig ut i mina täckbyxor! Och frös jag, jajamen! Men jag tror att hon skulle ha frysit mer!

När jag slutade för dagen gick jag till busshållplatsen i MOTvind! Jag drog upp palestinasjalen över näsan och knöt björnröven* under hakan. Mitt synfält var synnerligen begränsat. Glasögonen immade igen och björnrövens päls var över glasögonen. Men mycket lite snö kom i ansiktet!

Nu tänker jag inte gå utanför dörren förrän imorgon bitti. Hoppas det har lugnat ner sig lite i alla fall tills dess!

*björnröven = min pälsmössa

4 kommentarer:

Fluff sa...

Du skulle ha sett hur jag såg ut när jag kört snöslungan! Och all blåst var motvind.

Hanna sa...

Men du slungade inte utan täckbyxor?

Nina sa...

Du är som en livbåt på Titanic. Du har förmodligen räddat livet på den lilla flickan!

Hanna sa...

Säkert!