tisdag 29 januari 2008

Hockeyfunderingar


Luleå Hockey mot Brynäs 2008-01-26

Var på hockey igår, Luleå mot Modo. Luleå förlorade IGEN!!! Vad har hänt med dem? Nä, nästa år kommer de spela i Allsvenskan!!! De förlorade i lördags också, mot Brynäs och i torsdags mot Skellefteå. Men lördagen före det vann de med 5-0 mot Linköping men torsdagen innan förlorade de mot Södertälje. Fast tisdagen innan det vann de mot Färjestad med 7-2. De kan vinna mot topplagen men när de möter lagen som ligger sämre till förlorar de!!! Jag tycker att Anders Burströms lagkamrater (dvs resten av Luleå-laget) kunde ha gett honom en vinst i 32-årspresent!

Nu har jag varit på ganska många matcher, men jag kan fortfarande inte riktigt komma över att det sprutar saker ur isbjörnens nos. Det ser ganska groteskt ut.


Men en sak som jag har gillat från allra första stund är sättet pucken kommer ut på isen i början av varje match. Jag säger varenda gång att "En sån vill jag ha!" eller "Den vill jag ha!".

Pucken kommer alltså ut med bussen, längst bak på bussen ligger den!

Innan Brynäs-matchen satt vi och tittade igenom matchprogrammet. Vi konstaterade att det är endast tre spelare i Luleå som är äldra än jag. Cory Larose (nio månader minus sju dagar), Tommi Miettinen (två månader och 4 dagar) och Anders Burström (tio dagar!). Jag börjar känna mig gammal!

# 18 Cory Larose

I går hände något som jag aldig har sett förut. Luleå hade precis försökt få mål på Modos målvakt och en av domarna blåste tillslut, sen började han och målvakten prata. Sen såg det ut som om målvakten tänkte visa domaren nåt och började liksom gräva i ena byxfickan. Mig veterligen har inte målvaktena fickor på sina spelarshorts. Men han började gräva i ena sidan av shortsen, sen andra, sen bakom knäskydden, sen bakom nått annat skydd. Tillslut stod han på knä och grävde bland alla skydd. Efter vad som kändes som flera minuter fick han äntligen fram pucken, och matchen kunde fortsätta...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men "isbjörnen" är ju ett vildsint vildsvin! Hade för mig att den var mer lik en hund egentligen. Men bussen är söt. Det FINNS humor i idrotten!

Anonym sa...

Det ser ju rent äckligt ut. Har den inte lärt sig att man ska hålla handen (ramen) för när man nyser? Men bussen var gullig.

Anonym sa...

Ett äss i ärmen eller en puck i knäväcket är samma sak. De fuskar. Det är därför Lule förlorar. Du har fortfarande ett par månader på dig att bli proffsskrillare då. Det kan väl ändå inte gå sämre för dem än det gör nu?

Anonym sa...

Det ser lite ut som att spelaren med klubban ska anfalla den lilla bussen... Han tittar på den som katter tittar på möss.