torsdag 13 mars 2008

Det stora spagettislaget

Igår utkämpade jag Det Stora Spagettislaget. Ni som var med om "Spagettiincidenten" för cirka 28 år sedan har kanske en aning om hur det var. Även om Spagettiincidenten inte var på långa väga lika allvarlig som Det Stora Spagettislaget. Det hela började med varmkorvsbataljen.
Fyra ettåringar, en snart tvååring och en treåring med varsin varmkorv med bröd och dessutom ketchup på korven! Det var bröd överallt, det var korv överallt och det var ketchup PRECIS över allt! Jag sanerade bordet, stolarna, golvet, soffan (så gott jag kunde) och barnen. Några timmar senare, vid spagettislaget upptäckte jag att jag fortfarande hade ketchup på armen från varmkorvsbataljen.
Några timmar senare inleddes Det Stora Spagettislaget... Fyra ettåringar, en snart tvååring, en treåring, en tjugotreåring och två trettiotvååringar med varsin tallrik med spagetti och köttfärsås! Okej, alla som var tre år och uppåt spillde inte så mycket, de andra fem spillde för alla andra. Efteråt var det spagetti på bordet, på golvet och på tripptrappstolarna. Jag sanerade i minst en halvtimme men jag tror att det var uppåt 45 minuter. Men jag vann slaget, trodde jag. En timme senare letade jag pärlor på samma golv och hittade, ja ni gissade rätt, SPAGETTI!!! Men jag sopade upp dem och slaget var vunnet!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag misstänker att spagettiincidenten du syftar på innefattar en storasyster som matade lillasyster med spagetti och fick en liten kladdig syster med spagetti och köttfärsås i hela ansiktet inkl. uppe på huvudet....