fredag 7 mars 2008

Skratt

Apropå Monstrets inlägg med barnskratt:
I onsdags skrattade jag och ett av våra barn på jobbet lika mycket. Jag och pojken (snart två år) satt på golvet och höll på att busa. Så började han peta på mina kinder och skrattade och så gjorde jag likadant på honom och han skrattade. När jag slutade peta på hans kinder satte han fram huvudet för att jag skulle peta mer på dem. Då smälte jag och började skratta ännu mer och då skrattade han ännu mer. Tillslut låg jag ner på golvet och skrattade då la han sig bredvid mig och skrattade han med.

Denna pojke är förövrigt riktigt lättroad. Du behöver bara peta på honom så börjar han skratta, i stil med barnet på Monstrets blogg. Och när han skrattar, gurglande, går det inte att låta bli att skratta med!

Vi kom förresten på en ny lek förra fredagen. Den gick till så här:
1. Byt överdrag till madrasserna (för sovvilan).
2. Stapla dem på ovanpå varandra.
3. Placera ett barn i ena änden av madrasshögen.
4. Sätt dig häftigt ner på andra änden..
5. Barnet flyger upp i luften!

Det var till en början bara ett sätt att motverka att madrasserna skulle se ut som bananer, nytvättade överdrag är nämligen lite små...

Då skrattade vi också ända tills Snälla E kom in och undrade vad vi höll på med...

2 kommentarer:

Martina sa...

Vilken bonus att få ha så roligt på jobbet :)

Anonym sa...

Låter som i Farbrorn som inte ville va stor. Ser bilden framför mig med två kompisar i hängselbyxor som ligger på golvet och skrattar :D