torsdag 19 juni 2008

Långtråkad

Jag är långtråkad! Är en aning sockerrusig. Har ätit alldeles för mycket sött idag (kanske egentligen de senaste dagarna). Men den OTROLIGT stora godisskålen i personalrummet var bara så inbjudande, för att inte tala om prinsesstårtan... Och godisburken jag fick av rara T var på så lagomt avstånd på vardagsrumsbordet. Och glass är alltid gott, speciellt med jordgubbar. Men nu sitter jag här och är långtråkad, lägger patiens och försöker få "Fånt ja en körv, så hoppa ja i älva!" ur mitt huvud. Var långtråkad redan vid 19.30 men det vara alldeles för tidigt att gå och lägga sig. Började titta på den där nya serien eller vad det nu var på trean. Den om två kvinnor, den ena fet och den andra spinkig och så byter de diet. Jag såg ungefär fem-tio minuter. På dem lärde jag mig att den engelska genomsnittsrumpan är 103 centimeter runt om. Självklart var jag tvungen att mäta min... Den var 102 centimeter. Nu är klockan 22.33 och det är kanske godkänt att gå och lägga sig. Egentligen är jag inte trött men jag slipper ju vara långtråkad om jag sover... Kanske kan läsa ännu en Fantomen, har ju bara läst fyra idag. Jo så får det bli! Mot Nilen! nej sängen! Och ännu en Fantomen!

Jo, ordet långtråkad kommer från en bok som jag bara måste rekomendera. Den heter Lill-Zlatan och morbror Raring av Pija Lindenbaum.

Inga kommentarer: