torsdag 22 november 2007

Argh

Dumma, dumma feber. Den är inte mycket men den är!!! Hemma från jobbet idag också. Den ska besegras. Jag vet att om jag jobbar kommer den bli värre och jag kommer att vara arg och dum med alla och det är obra!

Hittills idag har jag sett Bones, Law & Order: Criminal Intent, Heros, American Gladiators, Studio 60 on the Sunset Strip och delar av nyhetsmorgon och nyheter på SVT och TV4. Jag slet mig från TV:n vid 10.30.

Varför tyckte man att Gladiatorerna var bra? Jag måste ju säga at den svenska versionen är bättre, den är inte bra men ändå bättre. Dem amerikanska versionen är ju bara, jag vet inte, töntig. Stora frisyrer, tandköttsleenden, dopade gladiatorer (de kvinnliga), en massa macho-prat, speedad publik, idiotiska tävlande (de manliga - OH, så manliga!, de kvinnliga- "fastän hon är en kvinna kan hon göra det här"), kommentatorerna! (hittar inte ord för dem) och så vidare. Det finns eller i alla fall fanns en fan-club för dem. Om man betalde en viss summa fick man vara med, check eller kontantkort var det som gällde för betalning. En av de manliga deltagarna var tvungen att avbryta för han fick ett skärsår på sätesmuskeln, varför inte säga på ändan eller ena skinkan? En av de kvinnliga deltagarna var tvungen att avbryta för hon gjorde illa ena knät. Han med skärsåret på ändan ersatte en som, helt lugnt och manligt, stod brevid och sa: "Jag slet av ena bröstmuskeln, så det blir lite svårt att fortsätta nu". Allvarligt, skulle jag ha slitit av ena bröstmuskeln skulle inte jag ha stått lugnt brevid och konstatera att det skulle vara svårt att fortsätta. Ja, vad ska man säga? Nitro var i alla fall fortfarande söt!

Jag har även roat mig med att leka "gissa sporten!". Förutsätter alla nyhetsprogram och tidningar att man vet vilken sport det alltid handlar om? "Sverige är klar för EM, efter att ha vunnit över Lettland igår." Inte ens några bilder eller ledtråd i form av hur många mål eller poäng lagen fick/tog. Okej, jag visste att det var fotboll men i alla fall. De förutsätter att alla är insatta i alla sporter, eller i alla fall fotboll, och här uppe i kalla norden ishockey och basket. Apropå hockey, varför får herrarna heta Tre Kronor medans damerna får heta Damkronorna? Varför inte Herrkronorna också? Och varför är de det enda landslaget som heter något annat än Sveriges landslag i (välj valfri sport!)?


Nä, nu ska jag tillbaka till min feber... 36,1... är det normalt??? Jag provar igen...och ser till att det går två minuter som det ska...36,9...

1 kommentar:

Martina sa...

Ha ha. Bra sagt!

Tycker det låter mysigt med feber. Jag hade väldigt gärna velat ligga hemma i min soffa och se på... ja, kanske inte Gladiatorerna... men något annat. Tv-shop? :)

36,1? Då är du nog underkyld.