lördag 3 november 2007

Nåldynevakt


Imorse när jag vaknade hade det snöat! Nu är det vinter!

Igår var jag kattvakt åt lillebror och hans tjej. De har skaffat en ny liten nåldyna. Tolv veckor och hur söt som helst. Deras två andra katter är också söta och goa men kattungar är ändå något av det sötaste och mjukaste som finns. Jag trodde att den lilla nåldynan skulle var jättebusig och vass men den var ganska trött av alla nya upplevelser och intryck. Först sov vi och tittade på TV medan storebröderna sov på sängen. Sen busade vi i en timme medan storebröderna tittade nyfiket på. De nosade lite på lillebror och petade lite försiktigt på honom ibland. Det är spännande med en ny liten bror. Sen blev det för mycket spänning så då somnade lilla nåldynan igen på soffan. Vi hade en ganska lugn kväll.


Jag undrar om det är bara mina tår som är intressanta eller om allas tår är lika intressanta. Alla katter måste nosa på dem, speciellt stortån, och sedan gnida sig mot dem. Luktar de inte som de ska och måste få deras lukt på sig istället. Sen är de ganska goda att gnaga på också om man är en liten nåldyna.

Min Fluval-pump har förresten kommit över sin blyghet och börjat pumpa igen. Växterna framför den vajar så fint i utblåset.

Inga kommentarer: