onsdag 3 september 2008

Skrivbord

Nä, nu MÅSTE jag ha ett nytt skrivbord! Packade upp den nya scannern och nya skrivaren. De har stått på hallgolvet i en månad. Ja, skrivaren har det i alla fall, scannern har nog bara stått där i två veckor. Men nu står de där på skrivbordet i alla fall. Och tar upp alldeles för mycket plats. Skrivbordet jag vill ha ska inte vara så stort, men det ska inte var ett hörnskrivbord. Hörnskrivbord är säkert bra om man har ett hörn att ställa in det i, eller kanske inte i alla fall. De är ganska idiotiska när jag tänker efter. Det kan vara snyggt med ett men de är förbålt opraktiska. Jag vill ha ett enkelt och rakt, som det får plats med diverse datasaker, en klockradio och en lampa på. Men finns det? Nej! Om man inte ska betala en förmögenhet. Jag tänkte att det kanske finns på IKEA, men man vill ju gärna titta lite på det i verkligheten innan man slår till och köper det. Lär jag komma till IKEA inom en snar framtid? Nä. Fluff och Annanpanna (och snälla L?) åkte dit när jag var i Tunisiet! Snacka om svikare! Ja, jag får väl komma på nån fin lösning på mitt problem...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Eller så får du vänta till nästa Ikearesa. Sista helgen i juli nästa år.

Anonym sa...

Mmm, men jag behöver ett nytt skrivbord NU.

Anonym sa...

Skaffa en bra hylla eller bänk som du kan ställa skrivare och sånt på.

Anonym sa...

Snälla L var med till ikea. Snälla L har ett fint, rakt och inte alltför dyrt (tror jag, annapannan betalade) skrivbord därifrån.

Anonym sa...

Kanina: Var ska jag ha den hyllan då? Alla mina väggar är upåptagna av hyllor redan. Jag tänkte sätta skrivbordet framför fönstret.

Linn: Jag vet. Det var nåt sånt jag tänkte mig. Ett fint, rakt, enkelt och inte alltför dyrt skrivbord. Det får inte vara dyrt för jag tror inte att Fluff vill betala det. (Det kan ha att göra med att jag flyttade hemmifrån för drygt tio år sedan och att jag tjänar egna pengar. Men jag vet inte...)

Anonym sa...

Röj upp kläderna och bråtet från sovrumsgolvet så kan du ställa bänken som inte riktigt når upp till fönsterbrädan bredvid skrivbordet. Flytta över grejerna från stolen till din nya hylla. Allt samlat på samma plats. Fast ett rakt billigt skrivbord kan ju fungera också.